26 de noviembre de 2021

E AGORA LA MÍA VIDA YE DE TU

E AGORA LA MÍA VIDA YE DE TU

E agora la mía vida ye de tu
e de paz zanzera,
agora te cal a tu vivir-me,
dentra en yo como en o suenio
de qui t'aima, yo ya en a tuya nuei
m'albandoné.

E agora, dimpués
de l'afundimiento d'iste tu,
prene as arriendas d'istos güellos
ya zarratos,
tantas asprors d'ista tierra
ferión de muerte a o poeta.
Dentra en yo e fablaré
con a voz tuya, bocharé en luz
labios e brazos e poesía,
esborrata la istoria d'a mía vida
serás tu l'alba d'a nineza,
no faré res sino ye aimar-te.

Ya prebé de fer aquí
toz os míos viaches
(as mías naus desfeitas en as plachas),
ta res luité en totas as guerras,
güella feridas que no capen en ista alma,
prene o silenzio albandonato,
en farás nau que tu bandeas.

A la fin d'os míos días
dentras en yo, agafas a cansera,
en fas luz nueva e os tres zielos
quedan achuntatos,
s'eterniza una trobada.

Agafas asclas e zenisas d'o mío árbol,
bien sapes que me cremé a pelleta
en tota flama, que tota astral
s'adentró en a mía vida.

Agora en yo tu dentras
e ya o miraglo brila,
nos güellamos:
imples o veire avueitato.

© Chuan Chusé Bielsa


- Versión en castellano:

Y AHORA MI VIDA ES TUYA

Y ahora mi vida es tuya
y de paz intacta,
ahora es necesario que me vivas,
entra en mí como en el sueño
de quien te ama, yo en tu noche
abandonado.

Y ahora, después
del hundimiento de este tú,
toma las riendas de estos ojos
ya cerrados,
tanta aspereza de esta tierra
hirió de muerte al poeta.
Entra en mí y hablaré
con tu voz, moveré en luz
labios y brazos y poesía,
borrada la historia de mi vida
tú serás alba de infancia,
no haré nada sino amarte.

Ya intenté hacer aquí
todos mis viajes
(mis naves deshechas en las playas),
para nada luché en todas las guerras,
mira heridas que no caben en esta alma,
toma el silencio abandonado,
de él harás barco seguro.

Y ya al fin de mis días
entras en mí, tomas mi cansancio,
de él haces luz nueva y los tres cielos
quedan juntos,
se eterniza el encuentro.

Tomas astillas y cenizas de mi árbol,
bien sabes que me quemé la piel
en toda llama, que toda hacha
fue en mi vida penetrando.

Ahora en mí tú entras
y ya el milagro brilla,
nos miramos:
llenas el vaso vaciado.

© Chuan Chusé Bielsa