21 de octubre de 2021

Poema en aragonés: PAISACHES-PARADISOS D'A NINEZA

PAISACHES-PARADISOS D'A NINEZA

Me calen
paisaches polidismos ta vivir,
Poesía que se tornó camins,
mons e disiertos, azuls e aires
blosos como un zielo primichenio
allá en a machia d'a nineza.

Me calen
caseticas do vivir solenco
adedicando-me a orar en o silenzio.

Me cal
remerar a os que m'aimón
e m'asperan en o zielo.

Me cal un mundo
que ya no esiste; yo no quiero iste mundo
fiero, pleno
de paisaches estricallatos, pleno
de parolas omochenias,
fuyita la inozenzia,
sin sagratas contemplazions,
pleno de priesas, roídos e zimento.

Me calen libros
con olors a nineza, viellos,
con testura de falsas de terneza (paisaches
encara de luz), me capuzo
en a mar d'a leutura
como cuan dondeo vagabundo por os yermos.

Me cal pensar (e ye lo dreiturero)
en o mío Amor, adedicar-le a mía vida
zenzera, alexar-me
d'iste mundo sin sentito,
e pasarba firmes fambres,
setes, fredos e desprezios
ta seguir a mía endreza, e no importa guaire
si ixe mundo no m'achunta ni m'aprezia,
bien caldrá que el lo faiga,
yo tampó no lo quiero.

Me calen
os paisaches que me cuacan
e que ista zivilizazión esboldrega,
que ista zivilizazión sin dengún esdevenidero
amorta a cada inte.

Me calen os míos
paisaches-paradisos d'a nineza.

© Chuan Chusé Bielsa


- Versión en castellano:

PAISAJES-PARAÍSOS DE LA INFANCIA

Necesito
paisajes hermosísimos para vivir,
Poesía que se volvió caminos,
montes y desiertos, azules y aires
puros como un cielo primigenio
allá en la magia de la infancia.

Necesito
caseticas para vivir solitario
dedicándome a orar en el silencio.

Necesito
recordar a aquellos que me amaron
y me esperan en el cielo.

Necesito un mundo
que ya no existe; yo no quiero este mundo
feo, lleno
de paisajes destruidos, lleno
de palabras homogéneas,
huida la inocencia,
sin sagradas contemplaciones,
lleno de prisas, ruidos y cemento.

Necesito libros
con olores a infancia, viejos, con textura
de desvanes tiernos (paisajes
todavía de luz), me sumerjo
en el mar de la lectura
como cuando ando vagabundo por los yermos.

Necesito (y es lo justo)
pensar en mi Amor, dedicarle mi vida
entera, alejarme
de este mundo sin sentido,
y pasaría hambres,
sedes, fríos y desprecios
para seguir mi rumbo, y no importa
si ese mundo me ladea o no me aprecia,
necesario es que él lo haga,
yo tampoco lo quiero.

Necesito
los paisajes que venero
y que esta civilización quiebra,
que esta civilización sin ningún futuro
a cada instante mata.

Necesito
mis paisajes-paraísos de la infancia.

© Chuan Chusé Bielsa