11 de octubre de 2021

Poema en aragonés: TOTA LA RESTA ENRUNAS

Flors a o canto d'o camín
Foto: Chuan Chusé Bielsa

TOTA LA RESTA ENRUNAS

Qué tristes e solencos
os camins
si tu no viens.

Si tu no viens, millor
serba que desaparexesen.
Yo ta cosa los quiero,
en os camins a dengún no aspero
sino ye a tu.

Muito me trobé por os camins
d'a vida
e tot remató en dolor.

Pero viene tu, amor,
e que dengún más vienga.

Dimpués d'as añadas
tot o que vivié s'afogó en un puzo.

Si pleve, que vienga la tuya augua,
si fa sol, que sólo tu m'amorosees
cuan m'acueste
por cualsiquier puesto perdito,
sobre o polvo u entre as yerbas perfumatas.

Solamén a tu t'aimo.

Ta que sirve una casa
si tu no bi yes,
ta qué as parolas sirven
si de tu no fablan,
ta qué cal iste día
si tu no lo imples,
ta qué o sol se vanta
si tu no amanexes.

O tiempo escachó
tot
o que vanté con as mans ziegas;
ya no en remane cosa,
os universos
no son que miraches si tu no los güellas.

Qué triste ye
trobar a belún por os camins
con a güellada fosca-fosca,
qué dolors, qué soledaz
en o peito portiará, adioses fredos-fredos,
quí aspera aquí bel sonriso
verdadero.

Pero viene tu, amor mío,
e sentiré o goyo que teneba cuan yera nino:
sols e plevidas, boiras e aireras,
cardelinas,
mans a o canto de fogarils teneban
bel purnallo d'o tuyo corazón.

S'afogó en un puzo,
a o cabo d'una vida.
ixo do tu ya no ardebas.

S'afogón os falsos mundos.

Tu e yo, mans chuntas,
quedamos, e solamén t'aimar-nos.

Tota la resta enrunas.

© Chuan Chusé Bielsa


- Versión en castellano:

TODO LO DEMÁS, CENIZAS

Qué tristes y solitarios
los caminos
si tú no vienes.

Si tú no vienes, mejor
sería que desapareciesen.
Yo para qué los quiero,
en los caminos a nadie espero
sino es a ti.

Mucho me encontré por los caminos
de la vida
y todo acabó en dolor.

Pero ven tú, amor,
y que nadie más venga.

Después de los años
todo lo que viví se hundió en un pozo.

Si llueve, que venga tu agua,
si hace sol, que solo tú me acaricies
cuando me acueste
en algún lugar perdido,
sobre el polvo o entre yerbas perfumadas.

Sólo a ti te amo.

Para qué sirve una casa
si tú no la habitas,
para qué las palabras sirven
si de ti no hablan,
para qué este día es necesario
si tú no lo llenas,
para qué el sol se levanta
si tú no amaneces.

El tiempo derrumbó
todo
lo que levanté con manos ciegas
y ya no queda nada,
los universos
son espejismos si tú no los contemplas.

Qué triste es
encontrar a alguno en los caminos
con la mirada hosca-hosca,
qué dolores, qué soledades
en el pecho llevará, adioses fríos-fríos,
quién espera aquí algún cariño
verdadero.

Pero ven tú, amor mío,
y sentiré el gozo que tenía cuando era niño:
soles y lluvias, boiras y aireras,
cardelinas,
manos junto a fogariles tenían
alguna chispa de tu corazón.

Se ahogó en un pozo,
al final de la vida.
aquello donde tú no ardías.

Se ahogaron mundos falsos.

Tú y yo, manos juntas,
quedamos, y sólo para amarnos.

Todo lo demás, cenizas.

© Chuan Chusé Bielsa