1 de octubre de 2021

PAISACHE DE SOL

PAROLAS DE SOL

E qué fas aquí,
en a tuya cambra freda,
qué fas, sino escribir
poemas tristos.

Astí difuera, dimpués
d'una gambada:

o sol puede afalagar-te como
a una sargantana, bi ha
sasos solencos dende do
aguaitas a tuya piramide, bi ha
viñers viellos de cuan bi eba vida, bi ha
un zielo que dengún
puede furtar-te, bi ha
libros de poesía como una enamorata
ta dexar entre os espligos,
tan e mientres meditas en parolas, bi ha
no guaire luen gatas tan furas
como tu, bi ha,
fuerachitatas,
bestias e aus que te fablan de Dios.

Dexés d'escribir poemas
ta cuacar, agora escribes
o que te diz o corazón:

baxo bel ripazo se troba un paradiso,
o sol tien a calor
d'a novia que nunca no teniés,
puedes albandonar-te en a soledá
como descansarbas en a fuesa
d'a primavera, tota feita de silenzio
en a varella, desconoxito
e miragloso leito, e dengún, dengún,
a la fin ya dengún venindo con angunias,
con tu sólo, amor mío,
aimando en atros mundos,
porque sólo puedo aimar
en ser uno con tu.

Que m'amorosee o sol e me dé
rayos d'as parolas que acubillas,
purnas dende o melico d'a creyazión.

E ser tu, e nunca no ser yo,
ir dillá de yo porque en tu m'albandoné,
sin monedas ya t'alzar en as mías pochas,
con a boca prene-me
como gata a o suyo gatolín,
leva-me en o tuyo país
de sagratas parolas,
que tu digas Amor e dentre en casa.

© Chuan Chusé Bielsa


- Versión en castellano:

PALABRAS DE SOL

Y qué haces aquí,
en tu habitación fría,
qué haces, sino escribir
poemas tristes.

Ahí fuera, después
de una corta caminata:

el sol puede tostarte como
a una sargantana, hay
páramos solitarios desde donde
divisas un monte sagrado, hay
viñas muertas y sin nadie, hay
un cielo que nadie
puede quitarte, hay
libros de poesía que puedes dejar
entre los espliegos
mientras meditas lo leído, hay
no lejos gatas tan hurañas
como tú, hay,
desterradas,
bestias y pájaros que te hablan de Dios.

Dejaste de escribir poemas
para alguien, ahora escribes
lo que el corazón dice, y dice:

bajo un ribazo está tu paraíso,
el sol tiene el calor
de la novia que nunca tuviste,
puedes descansar en la soledad
como descansarías en la tumba
más hermosa, hecha toda de silencio
en un pequeño valle, desconocido
y milagroso lecho, y nadie, nadie,
al final ya nadie viniendo con angustias,
viviendo en ti, amor mío,
hablándote a ti, amándote a ti,
porque sólo puedo amar
al ser uno contigo.

Que el sol me acaricie y me dé
rayos de las palabras que cobijas,
que me dé la luz del centro de la vida.

Y ser tú, y nunca ya ser yo,
ir más allá de mí porque en ti me abandoné,
sin monedas para guardar en mis bolsillos,
con la boca agárrame
como gata a su gatico,
llévame a tu país
de sagradas palabras,
que tú digas Amor y ya entre en casa.

© Chuan Chusé Bielsa